Politică

Alianța Universitară G6-UMF: Actualul proiect al Legii învățământului superior, capabil să rezolve numeroase probleme

Alianța Universitară G6-UMF, din care fac parte șase Universități de Medicină din țară, printre care și UMF Carol Davila, laudă actualul proiect al Legii învățământului superior, numindu-l „modern şi flexibil”.

În opinia celor șase facultăți de Medicină, proiectul de lege „este capabil să rezolve numeroase probleme existente în acest moment în învăţământul superior, atât la nivel general cât şi la nivelul învăţământului superior medical”, se arată într-un comunicat remis presei.

Principalele elemente de progres regăsite în aceste proiect, în opinia G6-UMF sunt:

  • Întărirea autonomiei universitare şi acordarea unei dimensiuni financiare suplimentare necesară – Alianţa G6-UMF îşi doreşte să aibă mecanismele legale de a-şi gestiona resursele pe care le are, în condiţiile legii, dar cu flexibilitate şi eficienţă crescută şi de a-şi face propria politică de dezvoltare, care să nu fie blocată artificial de Legea bugetului de stat pentru veniturile proprii pe care fiecare universitate le obţine.
  • Flexibilizarea carierei didactice şi deschiderea acesteia pentru tinerii absolvenţi, prin eliminarea criteriului de doctorat pentru funcţia de asistent universitar – cariera academică în domeniul medico-farmaceutic este intricată cu cea profesională de medic/farmacist, particularitate care în prezent face dificilă accederea la titlul de doctor dar şi derularea în paralel, a studiilor doctorale şi a rezidenţiatului.
  • Acordarea universităţilor a dreptului de a acorda titlul de doctor – considerăm că Alianţa G6-UMF a implementat mecanismele necesare de a-şi asuma responsabilitatea unui asemenea demers.
  • O politică mai flexibilă a păstrării în sistemul de învăţământ a personalului didactic cu experienţă, în acord cu nevoile fiecărei universităţi.

„Alianţa G6-UMF apreciază în mod deosebit faptul că toate propunerile făcute de aceasta în perioada de redactare a legii, privitoare la învăţământul medical superior au fost acceptate, ele reflectând, după mai multe dezbateri, poziţia principalelor universităţi care pregătesc medici şi farmacişti”, se mai arată în comunicat.

Nu în ultimul rând, organizația abordează și problema finanțărilor instituțiilor de învățământ superior, care nu ar trebui să fie decisă doar prin prisma numărului de studenţi existent într-o universitate sau prin prisma calităţii de excelenţă a unei universităţi.

„Considerăm că trebuie să apreciem nu doar legalitatea dar şi eficienţa modului de cheltuire a banului public şi să păstrăm un echilibru potrivit între profesiile care aduc beneficii societăţii indirect, pe termen lung cu cele care aduc imediat plusvaloare, ambele categorii fiind la fel de importante. Gradul mare de angajabilitate al absolvenţilor universităţilor din Alianţa G6-UMF, de peste 98% credem că justifică cel puţin la fel de mult ca alte argumente, de natură cantitativă, finanţarea diferenţiată. Pe de altă parte, cheltuielile de şcolarizare în domeniul medico-farmaceutic (prin specificul de organizare a învăţământului pe grupe mici, infrastructura specifică şi nevoia permanentă de tehnologii moderne, etc) sunt semnificativ mai mari, prin comparaţie cu cele mai multe programe de studii”, mai afirmă reprezentanții G6-UMF.

În concluzie, Alianţa G6-UMF își declară susținerea față de proiectul de lege, pe care-l numește „modern și flexibil”.

Asociaţia Alianţa Universitară G6-UMF constituită din: Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş şi Universitatea de Medicină şi Farmacie „Victor Babeş” din Timişoara, reprezintă o parte importantă a mediului academic românesc, şcolarizând în cele 6 universităţi de medicină şi farmacie tradiţionale un număr de 51.599 studenţi. Dintre aceştia 10.725 sunt studenţi internaţionali, cifră care reflectă dimensiunea internaţională a universităţilor, în condiţiile în care în România, cei mai mulţi studenţi internaţionali, care provin din peste 70 de ţări, studiază la programele de studii medico-farmaceutice.

Articole recomandate
Politică

George Tuță: România are datoria să îi păstreze acasă pe asistenţii medicali şi moaşe

Politică

Bode: România, scoasă de pe lista de supraveghere a Departamentului de Stat al SUA privind traficul de persoane

Politică

Lucian Bode a discutat cu comisarul european Ylva Johansson despre aderarea României la Schengen

Politică

Ciucă: „România va avea suficient gaz în depozitele naționale, încât să fie acoperit necesarul energetic pentru iarnă”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *