Facebook

La final de an, în Parlamentul European

Sursa: Claudia Țapardel

La final de an, în Parlamentul European de la #Strasbourg a avut loc o întâlnire de lucru în format restrâns a Comisiei TRAN, cu participarea Comisarului pentru Transporturi, Violeta #Bulc, pentru a discuta propunerile legislative cuprinse în #PachetulRutier publicat de Comisia Europeană în luna mai a acestui an. Cu această ocazie, am intervenit în dezbatere ridicând mai multe aspecte care vizează buna funcționare a pieței europene de transporturi și impactul noilor măsuri asupra transportatorilor din țări precum #România.

În contextul în care una dintre consecințele propunerilor Comisiei este creșterea considerabilă a costurilor cu forța de muncă, o primă chestiune foarte importantă pe care am dorit să o semnalez doamnei Comisar s-a referit la practica/înțelegerea tacită de a se oferi tarife sub limita pieței pentru transportatorii estici. Am transmis astfel că, pe termen scurt și mediu, nu va fi posibil ca firmele din est să plătească salarii la nivel occidental – deși există această dorință, atâta timp cât va continua practica nedreaptă și neconcurențială. Pentru ca piața unică europeană să funcționeze corect, este nevoie ca toate țările membre să fie tratate egal, iar Comisia ar trebui să vină cu măsuri care să nu permită măsuri protecționiste din partea anumitor state.

Tot cu această ocazie, am dorit să semnalez din nou și problematica restricționării cabotajului prin reducerea numărului de zile și extinderea Directivei Detașării Lucrătorilor și asupra transporturilor. Contrar opiniei Comisiei, consider că aceste măsuri sunt anti-competitive și chiar antieuropene prin impactul pe care îl vor avea asupra firmelor din est. Cazurile individuale de încălcări ale prevederilor în vigoare nu ar trebui să determine măsuri sau reglementări abuzive împotriva celor care acționează corect. Tot în contextul acestor măsuri, am semnalat încă o dată că metoda de calcul propusă de Comisie pentru stabilirea numărului de zile lucrate pe teritoriul unui alt stat este extrem de restrictivă și, în practică, va forța un operator să calculeze șase ore petrecute de către un conducător auto în vehicul ca fiind o zi întreagă.

O altă temă esențială care a făcut subiectul dezbaterii de azi s-a referit la crearea unei Agenții Europene pentru Transportul Rutier, unul dintre proiectele mele de suflet în calitate de membru în Comisia pentru Transporturi. Având în vedere importanța coordonării la nivel european, cred că înființarea unei astfel de agenții ar putea aduce îmbunătățiri semnificative ale pieței europene de transporturi – inclusiv în ceea ce privește respectarea drepturilor sociale – și mă bucur să constat că și Comisia Europeană, prin vocea dnei Comisar Bulc, susține această idee.

Scrie un comentariu